- Avertizare Salvamont: Cod Roșu de vânt puternic în zonele montane din Valea Jiului și Retezat
- Elena Lasconi: „România are nevoie de dreptate, respect și transparență”
- Vânătorul de Minciuni cu Grigore Cartianu - invitat jurnalistul Matei Udrea
- Lentila de contact cu Stelian Tănase - Duminică alegem
- Trenul inaugurat ieri de Marcel Ciolacu a fost anulat azi din cauza unei defecțiuni
Trenul inaugurat ieri de Marcel Ciolacu a fost anulat azi din cauza unei defecțiuni
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Trenul Alstom Coradia Stream, care a efectuat primul său transport de pasageri pe ruta București-Brașov în data de 20 noiembrie 2024, a fost anulat în dimineața zilei de 21 noiembrie 2024 din cauza unor erori afișate de computerul de bord. Pasagerii care urmau să călătorească cu acest tren au fost redirecționați către alte garnituri, ceea ce a generat întârzieri semnificative.
”Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urma unor erori afișate de computerul de bord, care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijați către urmatorul tren programat cu 30 minute mai târziu”, anunță ARF.
Acest incident survine la doar o zi după ce trenul a fost introdus în circulație comercială, evidențiind posibile probleme tehnice care necesită atenție imediată. Reprezentanții Alstom și ai operatorului feroviar nu au oferit încă detalii suplimentare privind natura exactă a erorilor sau măsurile planificate pentru remedierea acestora.
Trenul Coradia Stream este parte a unui contract semnat în 2022 între Alstom și Autoritatea pentru Reformă Feroviară din România (ARF), care prevede livrarea a 20 de trenuri inter-regionale de lung parcurs și servicii de mentenanță pe o perioadă de 15 ani. Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 270 de milioane de euro, cu posibilitatea extinderii pentru încă 17 trenuri, ceea ce ar putea duce valoarea totală a proiectului la peste 700 de milioane de euro.
Fiecare tren este compus din șase vagoane și are o capacitate de 351 de locuri pe scaune. Acestea sunt echipate cu sisteme moderne de semnalizare și siguranță, precum ERTMS nivel 1 și 2, și sunt destinate să asigure conexiuni rapide între București și principalele centre urbane ale țării, inclusiv Constanța, Brașov, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.